9 januari - En värmande soppa

 
Soppa är bland de trevligaste maträtter jag vet - det bjuder in till gemenskap och god stämning. Jag tror alla människor blir nöjda och kanske lite snällare av en värmande soppa i magen. Dagen har gått i duggregnets tecken och jag har varit och jobbat på min gamla arbetsplats i Centrum. Det både roligt att träffa de som jobbar kvar och sorgligt att det är så få kvar. Tänk att det kan förändras så fort - när jag själv var mitt i smeten så kändes det som om det alltid skulle vara så....men men det är historia nu och en historia som nästan ingen känner till.
Så nu får det bli den där värmande soppan på fårkött (Betty) paprika och lök - det kommer dofter från köket.....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0