13 Juli - Ulrika med makril kalas

 
 
Dagen startade mede en sväng in tll Frölunda för att köpa bad
 
dräkt, böcker och fylla på vinförådet -sen blir det ju lite extra shop - men rätt saker . Jag lyckades med god marginal komma med den båt jag tänkt - glad för det!
Staden är en stor skillnad mot här ute på ön och när jag kommer till stan  vill jag bara hem!
Är man ö-bo då eller?
 
Eftermiddagen var makrill rökar-tid  - jag cyklade bort mot kyrkogårdsvägen och tog några tofsar enebuske.
Sen var det rök och  fest- i makrillens tecken och det blev till Ulrika som fyllde år. Jag älskar dessa spontana kom och smaka tillställningar som utvecklas till kalas.  Det är så kul och där trivs jag bäst..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0