15 Juli - Mellandag...

Honungsrosen
 
Mellandag idag....fast mellan vadå, söndag och tisdag mellan midommar och julafton mellan slungning och burkning  (honung). Ja visst, men framförallt en dag då det blåser och varierar mellan sol och moln och egentligen inget speciellt att hitta på. Så.. då bakar jag bröd - det fick bli ett frukostbröd med dinkel, linfrö och katrinplommon. Helt ok!
En sväng till våra avläggare visade att den nya drottningen i första avläggaren har lagt ägg - och jag kunde se dom - jag vet inte vilket som gjorde mig gladast. Jag har inte kunnat bgripa hur man skall se de små prickarna - men där var dom. I A-Kupan var det sämre ställt - vi får ge den drottningen någon vecka till innan vi fattar beslut om vad vi gör.
Idag gick vi och "finfikade" på Skärgårdens café - det är roligt att kunna gå dit och ta en kaffe så där på eftermiddagen. Där mötte vi rebecka med den fina hästen - en riktigt ståtlig modell som verkade lugn och sansad och hade en sån där mjuk mule som bara hästar kan ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0