17 Juli - Saltaste badet

Vart ska dom?...
 
Det saltaste badet tog jag idag då jag gick ut för att leta efter Rakel med sin två lamm - dom dök inte upp igår då det var dags för kraftfoder. Längst ut - norr eller nordväst på Vrångö så finns min favoritplats. Klippor, lite gräsplättar en liten vattensamling - liten men stor nog att några små knipor simmar där - vrakgods och horisont - en underbar plats att vara på, att bada på, att leta på ,att philosofera på...
 
Frukost med Vrångöbinas goda honung och grekisk youghurt är också en sådan lyxa jag unnar mig i dessa sommartider. Sommarhonungen kommer snart - vid nästa slungning att ha inslag av ljun - för den har börjat blomma. Njut sommaren!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0