26 Juli - Hyllningar

 
 
Hysterisk sommar - ellar vad vi nu med vardagligt språk skulle kalla det.
När jag var liten och var hos mormor Anna i Motala badade vi i Vättern vid Varamobaden och då minns jag att det som oftast var runt 30 grader på väderkartan - dock inte i vattnet. Mitt barndoms bad var i insjö och det var också härligt. Vättern är en magisk sjö och ....Vad är sommar?
Nu till en hyllning till Gunillaberg - dit varje människa som vill ha ro och tid för såväl inspiration som reflektion  - bör åka.
Man kan tycka vad man vill om Tage A's förhållningsätt med att ta så bra betalts som han gör i alla sammanhang - men jag har aldrig varit besviken - kanske förvånad.
Gunillaberg är en 17-tals herrgård som återupplivats och där har T.A format ängar med lijlor, möten med snarkande grisar innnanför vacka stängsel ,  tuppar som speglar sig i stora vackra speglar - som gör dom rättvisa i all sin prakt. In ineriör i herrgården med detaljer som får oss att stanna, njuta och förvånas. Jag kissar på ett dass som är ettt tält och det ligger halm på golvet och för en gång skull vill jag sitta länge......
Ängen har en damm i mitten och där finns skulpturala portar täckta av passionsblomster...
Vad mer kan jag säga ....jag bara älskar detta ställe och vill gärna ge det till er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0