27 Juli - Pensionat Skäret på Styrsö

Den fastnade i mitt hår....
 
I morse kom regnet - det efterlängtade. Det kom i mängder och med regnet var det också en annan naturkraft - åska. Det kan få mig att verkligen känns mig vördnadsfull och väldigt liten. Morgonens åskväder var riktigt ordentligt med en knall som slog ner nära...så nära att jag hörde hur det riktigt sprakade.
Dagen har blivit en lugn dag i ett lugnt mak. Våra rara sommargrannar ville ha hjälp med att rensa fisk så det fick bli en stunds undervisning i hur man rensar makrill och torsk. Kul!
 
I kväll har vi varit på pensionat Skäret och ätit en riktigt god födelsedagsmiddag för Olle - min present till honom. Detta gjorde vi tillsammans med Nisse och Vivan och hade som vanligt riktigt trevligt och mysigt.
Det är verkligen roligt att det finns en så bra restaurang i skärgården!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0