3 Juni - Avläggare II

Undrar om bin gillar denna vackra stjärnflocka? Jag gör det..
 
Efter gårdagens arbete och eldande så låg högen och smårök fortfarande när vi kom till fåren vi 11 tiden. Och fint var det i fårhuset. Idag skall dom små lammisarna få fäsing medel och det gick som en dans förutom med Fleur och hennes tre lamm - dom behagade inte komma. Hon har bestämt sig för ett semesterliv och skiter fullständigt i att det serveras kraftfoder. Jag skall nog leta upp henne - men inte just idag.
Sen var det dags att plocka ihop en avläggare av B-kupan, vilket gick riktigt bra. Min man Olle fick sitta bredvid med bidräkt på för att se så att det funkade. Sen flyttade Göran avläggaren med moppe till fårhagen. Förra gånge tog jag och Ulrika avläggaren på cykeln - det kändes lite chansartat med detta gäng.
Idag har jag krönt semesterdagen med inkokt makrill, egen nypotatis (Blå Kongo och Amadine). Amadine är en fantastisk potatis - mycket god och ger en bra skörd. Nästan självförsörjd middag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0