31 Juli - Skördetider

 
 
Idag har jag pratat med Ebbe - vår gamle fårvän som bott på ön. Det var verkligen kul att höra att han mår bra, lever gott och har flyttat ihop med sin Anna. Nu skall vi bara ses snart oxå!
Hela dagen har varit i ett växlande väderläge med allt från strålande sol till de mörkaste moln - som bara kretsat runt ön - och blåst. Så det har det vari en läs- och mysdag. Den riktiga mystunden fick jag med Lovekatten, liggandes på rygg och framtassarna rakt upp, i knät då jag satt i solstolen - en mysig stund där han visar att han kan vara helt avslappnad hos mig. Det känns riktigt gott!
Det är också skördetid så här skördar vi massao av potatis, lök, bönor - vax och gröna -, squach, gurka och tomater, svarta vinbär, hallon och i morgon är det dags för krusbär. Rikedom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0