6 Juli - Kalla vindar och kalla vatten

Olle kokar dom godaste...
 
Morgonens bad var kallt - och fastän det är sol så finns det en kyla i luften. Konstigt, det är som om värmen inte riktigt får utrymme. Detta är ingen väderklagosång - bara ett konstaterande för jag tycker att det är ganska skönt på dagen. Kanske kan jag önska varmare kvällar.
Ulrika och jag har letat drottning i avläggaren idag, det är inte lätt men jag tror att jag såg en drottning och vips var hon borta. Vi får ta nya tag på måndag och leta igen. Jag förstå verkligen vitsen med att märka drottningen, vilket inte heller kan vara så lätt. I våra andra bisamhällen hade vi tänkt att vi skulle skörda honung till veckan men näe vi kan nog vänta lite. Förra året hade vi en fantastisk skörd så vi är lite bortskämda - vi kan nog inte vänta oss så mycket honung i år. Men våra bin är otroliga små liv och dom behövs - det känns bra att göra en insats genom att vara biodlare!
Kvällen avslutade vi med att vara med och inviga det nya Skärgårdens café och Vrångö Transports nya lokaler - massor av folk , skaldjur, musik och kallt kallt kallt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0