7 Juli - 4 - 1 till Olle

Här fiskar man nog också krabba... irländsk krabba
 
Kreativ start på dagen då jag skar ner den fälls jag tovat på Erik Torstenssons kurs på Nääs. Det belv till att börja med två sittunderlag till fotöljerna på verandan sen kan jag tänka mig att jag kan få ut fler mindre underlag. Kul att testa detta ....och lättare att få rent. Sen var det tid för att bara njuta av sol och värme med min bok Kattbergen - utäst nu och - läs den! Trevlig och ja...bra historia i en annorlunda mijlö och tid.
Eftermiddagen gav makrillfiske med 5 makrillar, 3 att garva och 2 att steka. Gravad makrill är väldigt gott och en maträtt att utveckla. Väl hemma så blev det Gullholmen krabba till middag. Vi fick 4 från sumpen och de var så fullmatade att vi faktiskt inte orkade äta upp! och vi kan äta krabba!
En fulländad sommardag - bad, hantverk, grill till lunch, fiske och krabba med en kall Chablis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0