10-11-12 Juni - Error på nätet och makrill på kroken

Egen fångad makrill och första Souy Long gurkan
 
Så drabbas jag då av ett tekniskt avbrott...internet funkade inte i huset på två dagar vilket kan vara ganska nyttigt för det är då jag förstår hur beroende jag och alla med mig är. Nåväl nu är jag här igen!
Tackan Fleur som i måndags inte stod på benen fick sin dödsdom av Göran - hans kollega tillika veterinär sa att vi skall avliva i ett sånt här läge. Fleur hade inte visat sig på vara på bättringsvägen när Nisse och Vivan var hos henne på morgonen - så, tunga i sinnet och lastade med diverse redskap och bult gick vi ut för att ta bort henne. Men hon var borta ........hon hade rest sig gått upp i bergen och stod fridfullt och betade - tyckte inte alls att något var fel...och inte vi heller...så än idag går hon lungt och betar i bergen. Solskenshistoria och tackan Fleur har många liv.
Tisdag då var det dags för den mysiga lilla bokklubben, denna gången hos Ian. God mat, trevligt prat och många goda reflektioner över Lasse Bergs bok Gryning över Kalahari.
Idag har jag ett riktigt sommarguldkorn. Vi har varit ute på det första makrilldörjet och fick två fina makrillar. Dom blev till filéer  stekta med dillgrädde.Mmmmm sommarmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0