15-16 Juni - Flygfä av alla de slag...

 
Fredlig flygare...
 
Så blev det då ett ofrivillgt litet uppehåll igen - och den har gången berodde det mer på den mänskliga faktorn eller snarare i kombination med bi-faktor.
Ulrika och jag var i bigården och ett antågande oväder gjorde att bina var oroliga. Min nya bidräkt höll inte riktigt måttet ett ett helt gäng bin tog sig in och till att börja med fick jag ett stick i ansiktet ...sen kände jag hur dom kröp i håret och ytterligare stick. Ut ur bigården och in med medicin - jag kände mig rätt ok när vi gick hem men sen började händer och fötter klia och det fick bli helikopter in till Sahlgrenska. Kändes lite snopet men samtidigt är jag jätteglad och tacksam över den hjälp jag fick. Tack Ulrika, Vrångös sjuktransport (Sven och Alfred) och glad blir jag över att skattefinnansierade sjukvårdsinsatser fungerade jättebra!
Idag har det av förklarliga skäl varit en lugnare dag - jag har sovit och varit ute och spännt fast locket på B-kupan och lagat lite god middag - den vi inte fick igår (fast vi grillar inte i regnet) men det blir nog gott ändå.
En gröngöling underhöll mig på vägen hem från bigården - med sitt karatäristika ljud och sitt låga konstflygande längs vägen - lite helikopterkänsla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0