2 Juni - Ull samling

 
Ännu en afton med Irländs pub musik - alltså dessa härliga lokala förmågor som kommer med fiol, mandolin, flöjt och bodhran trumma till den lokla puben och bjuder på musik och ett och annat spontant sånginslag..
Idag har också varit en dag med golf för Karin, Bosse och Olle - jag kände mig lite kass och det fick bli promenad med samling av upphittad fårull. Golfbanan dom spelade på betades av får - naturella banarbetare. Vi har också färdats en vacker slingrande väg högt över berg ner till en liten strand som befolkades av några kiteboard entussiaster. Det var duggregn och kanske 11 grader men vad gör det när det är bedövande vacker och naturens krafter med berg, och hav blir så närvarande. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Åh...ni verkar ha det kanon!! Jag har så dåligt tålamod med SMS-konsten så jag lämnar Slinken-rapport här. I morse ville dumungen inte ge sig tillkänna, men jag såg att han varit i kattkammaren och ätit i alla fall. I kväll fann jag en kelen katt på "böntäcket" Ville dock inte komma in självmant utan krävde en transportör...hmmm...nattlivet verkar ta ut sin rätt!! Drog en och en halv mjukmatsburk och hoppade upp i en av stolarna. Vi snackade en halvtimme och då han fortfarande låg kvar fattade jag beslutet att han får sova inne natt...jag kan nämna att det blåser ganska rejält och det var väl det han inte gillade? En god natts sömn mellan fyra väggar tror jag blir bra. Åker med 6.30 båten i morgon så jag släpper ut honom ganska tidigt...OK??
Kram och njut av Irland!!

2013-06-03 @ 20:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0