22 Juni - Det växter på Vrångö och Brännö

Egen nypotatis - Timo
 
Åter en slappardag - härligt, men många kanske är lite ledsna för att solen inte skiner. Att solen inte skiner och lite fukr i luften ger ett fantastiskt bra växtväder. I trädgårdslandet händer massor - Amadine potatisen börjar bli klar, salladen, den orientaliska blandningen är redan skördad, koriandern skördade jag idag och frös in. Sen är ju sparris säsonge redan över och fänkålen skördar jag efter hand. I växthuset mognar lite gurkor och tomaterna sätter frukt. Physsalisen har fått flytta ut och det ha de flesta av chiliplantorna också.
 
Idag pratade jag en stund med Anna E på Brännö - jag längtar lite efter henne - vi har det så bra när vi umgås! Hon har en del odlingar på Brännö som jag är nyfiken på - där verkar det växa på ordentligt också.
 
En sån här molnig dag passade jag också på att Alun beta lite garn, för nu börjar ju den riktiga säsongen för växtfärg - jag tror jag skall starta med nässla!  Tänk vad mycket det finns att göra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0