24 Juni - Den långa fågelvägen..

 
Ibland får man bita ihop och fösöka njuta av läget - hitta det positiva. Det behövs till exempel när jag får veta att jag skall hämta ut paket i Skintebo i Billdal - så blir det när man tittar på fågelvägen från Vrångö efter närmaste paketutlämning. Inte så begåvat.................Ja en liten tur med Rosa express till ställen jag sällan besöker ......och en överraskning i paketet. Jag trodde jag skulle hämta ut stövlar ...men det var lite färgkemikalier till min växtfärgning. Det var kul! Nu kan jag ge mig på brännässla och björkblad och blå breslilja.
 
Idag har jag suttit på biblioteket på Frölunda Kulturhus. Jag gillar verkligen kulturhuset - det är levande. Hela biblioteket var full av människor som arbetade, läste tidning, vilade sig, lyssnade på musik eller botaniserade bland böckerna. En fotouställning med porträtt på människor med anknytning till Lettland väckte mitt intressse - jättefin utställning med stora snygga bilder och små korta texter. Den förmedlade mycket....fint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0