27 Juni - Masten på..

 
 
Ytterligare en dag då jag varvar ner ...snart kan man totalt gå upp i semesterkänslan. Idag har vi mastat på båten, den lilla snipan får ett helt annat utseende med mast. Den får en annan pondus och känns mer rätt. Fårmatningen innehöll också en titt på våra bin, vår avläggare skall få mera matning, A-kupan är klar att slunga och B-kupan skall delas för att underlätta ett drottningbyte.
Sen var det dags för fårmöte ...mmm..ja en del att göra, helt enkelt! Det kräver en del att ha lantbruksdjur men jag tycker att det är värt det - det tillför mitt liv så mycket gott och får lov att ta plats och tid för mig då.
En god stund med nya boken - Kattberget - skall inte glömmas - det skönt att sitta en stund på verandan och läsa oavsett väder, som idag var ok - men för blåsigt för makrill-dörj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0