7 Juni - Timjan

Ayisha...en favoritros som startat sin blomning

Ett morgonbad är en perfekt start på dagen! Svalt men inte iskallt och framför allt tyst och lygnt. Jag gillar att bada på morgonen - gärna lite tidigt så att jag kan njuta för mig själv - utan baddräkt - bara kropp och sol och salt vatten.

Idag har kryddlandet fått sig en omgång - jag påbörjade en rensmanöver och Olle kom och skottade ur en del jord och så fyllde vi på med ny - nu skall det bli ett kryddland för olika sorters timjan - det är det jag tror kan trivas där. Ett par timmar på eftermiddagen tillbringade vi i bergen - det är så skönt att bara stosa runt men nu var det ett sökande efter en försvunnen tacka - det är inte så roligt. Jag befarar att hon inte finns eftersom hennes lamm har lämnat henne, men det känns viktigt att hitta henne så vi vet vad som hänt. I morgon tar vi nya tag - då blir det gemensamt sökande.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0