10 Mars - Halm i huset

Varm och mysigt i fårhuset
 
Nu är det så kallt att vi stängt in fåren över natten. Det känns bra för jag vill inte gärna att en tacka skall lamma i gryningen och det är 6-7 minusgrader och vind. När fårhuset är halmat och det sitter höhäckar över grindarna så blir det så ombonad på något sätt. När sen fåren kommer in är det svårt att gå därifrån. Det är något visst med fårhuset fullt av varma idisslande får - det sprider sig ett lugn hos mig och jag skulle kunna tänka mig att sova i en hängmatta tillsammans med tackorna och Plura. Jag har nästan gjort det ...i det gamla fårhuset var jag och matade ett svagt lamm vid 3-tiden på natten - Ebbe skulle komma med maten och jag han somna i halmen innan han sömndrukken kom och meddelade att han somnat om. Jag sov nog hos tackan någon timme och vaknade till av att någta möss spräng över benen. Det kändes helt ok - ett mysigt minne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0