11 Mars - Inga lamm 1

Stekt pumpa - gott till lamm kött
 
Sol - kallt men första dagen i år när jag bara suttit med ansiktet vänt mot solen och kunnat njuta av bara just det. Förutom det så räfsade vi vass i fårhagen efter att Nisse slagit. En kaffe i solen och med overall kunde jag bara glida ner på marken bland fårskiten och luta mig mot en sten och lapa sol. Tackorna - Pnuttan och Fleur - låg och idisslade lugnt. Dom börjar se väldigt lamm färdiga ut.
Hemma kokade jag ur biramar så att Göran kan tråda och vaxa dom lagom till den stora utbyggnaden kommer i april maj. Mera lamm blev det men nu i ugnen - en lammbog med klassisk kryddning av vitlök, rosmarin och olivolja - men jag saknade citronen. Lamm är ett gott kött och våra lamm har haft ett fantastiskt bra liv innan dom blev mat. Det är viktigt att djuren jag väljer att äta haft ett bra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0