12 Mars - Inga lamm 2

Vass i Bredvik 12 mars 2013
 
Tänk vad eld lockar, det riktigt drar i en, både blicken och kroppen dras till lågorna och dess värme. Idag har vi eldat vasshögar i fårhagen. Vass brinner ordentligt men idag kändes det kontrollerat - vi eldade högar men visst var det lockande att låta det krypa iväg över marken. Nu höll vi det under kontroll och det kommer att bli så fint. Heja Nisse!
Medans Olle passade elden gick jag ut i Bredvik som fortfarande är tom på vatten och där följde jag strandkanten - från vattensidan och botaniserade bland alla små snäckor, stenar och spår efter fåglar. Väl tillbaka blev det en kaffe vid fårhuset och sen gick vi en gemensam vända över viken bort över markerna till bigården. Jag fick en känsla av att det inte riktigt lika mycket skräp som det brukar vara efter hösten och vinterns vindar. Jag gillar verkligen att gå och skrota längs stränderna - upptäcka nya vyer och vackra detaljer, fynda lite pinnar och vrakgods.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0