13 Mars - Inga lamm 3

Agnes vilar sig
 
Idag har jag varit på Ängås gård - en liten oas i Frölunda. Gården tillhör Göteborgs Stad och i det gamla huset finns lite konferensutrymme och i det mindre huset bredvid driver ett socialt arbetsskooperativ en odling/trädgårds verksamhet. Det var vintriga men fina anläggningar, en snygg pilflätning för löv och trädgårdskompost och ett hönshus med fina svartfläckiga hönor. Jag blir så sugen på hönor...jag har haft ett helt gäng som bodde ihop med ankan Anki. Kanske skulle vi kunna prova att ha lite höns ihop med fåren.
Jag har också hunnit med två äventyr av väldigt olika slag - en storhandling på Coop som ledde till en båt senare hem, vilket ledde till nästa äventyr - cykla ut till fåren i bäckmörker med pannlampa och ficklampa för att få ledsyn. Väl framme så uppstår det en speciell känsla - vi och fåren i mörkret - det blir lite mer in i deras värld. Vi kommer på besök en kväll hemma hos Plura och tackorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0