15 Mars - Inga lamm 5

Vågor i sanden möter is
 
Så var det då ytterligare en svinkall morgon med -9 grader. Olle fick upp tidigt för att titta till fåren och jag fick ta mig in till staden. Min dag har varit splittrad mellan arbetsmöte och kermik - jag har lärt från tidigare splittrade dagar att dreja inte är så framgångsrikt. Idag har jag ägnat mig åt glasyr och en organisk form - en tummad skål. Det är avstressande att bara sitt och forma och tumma leran - det kan också bli ganska bra om man lyckas med glasyren. Spännande process!.
Under dagen har jag också tänkt mycket på det där med Raw Food - det måste vara svårt att avstå varm mat när det är så kallt ute - är det verkligen för vårt klimat? En varm soppa ....finns det något godare en kall vårvinterdag som denna. Men sen var det ju det där med näring till vår kropp som fyller på energireserverna som skall hålla oss varma innifrån - näe jag vill nog inte avstå varm mat. Men jag kan gärna äta mer av Raw.
Idag har jag också hört från min vän Janne - det var omtumlande att förstå vad han gått igenom och dagens lyft - glädjen att höra av Janne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0