18 Mars - Inga lamm 8

Soluppgång i Mars - med el/telefonledning
 
Blåsigt blåsigt och blåsigt värre... tur att jag arbetat hemifrån idag. Det är guld värt att kunna gå till Vrångöhuset och i lugn och ro jobba med det som kräver koncentration. De dagar jag jobbar hemifrån kan man också kosta på sig att göra ett långkok så idag har jag kokat lamm hals och lamm nacke. Det skall bli en kryddig wook av det - lite inspiration från asien.
Olle säger just att han tycker att vi kör igång en brasa - och det känns rätt. Jag blir lite frusen av blåst så nu blir det varma kryddor och varm brasa. Ingefära och chili är ju kryddor som skall ge oss värme inifrån.
Lovekatten har blivit rakad på sidorna - han har nu "moikanfrisyr" för katt. Jag tror ändå han är ganska nöjd med att inte helrakas. Han är en klok och tålig katt.
Dagens tema har nog varit blåst som lett till en ganska låg och introvert dag - skönt ibland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0