20 Mars - Vårdagjämning och Vivans födelsedag

En lökblomma till Vivan
 
De gamla antikhallarna rymmer numera ett trevligt café - där åt jag lunch med Charlotte en vän och gammal kollega. Det alltid trevligt att ses en stund och prata om arbete och livet i övrigt - det värmer och jag kan ta det med mig i tankarna resten av dagen. Dagen har rymt både arbete, möte och lite kunskap. Vi var på föreläsning om ekologisk odling tillsammans med Nisse och Vivan. På vägen dit avslöjade Olle att det var Vivans födelsedag så då passade vi på att fira henne på Halta Lottas krog. Hurra!
Föreläsningen var trevlig och gav en del god kunskap om att strunta i det där med att städa i trädgården och att mångfalden hjälper växtlighet på traven mot skadegörare. Bra kunskap! Vi fick också veta att fårgödsel är utmärkt jordförbättring och gödning. Vi har ju en del sånt på lager!
Väl hemma så startade jag gravning av lammstek - salt, socker och konjak sen skall den ligga i 8 dagar och sen i vatten 1 dygn och sen stekas på 60 grader i 7 timmar - det långkok det! Klart till påsk - hoppas det blir gott också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0