21 Mars - Vacker ved på Styrsö

Gotländskt stenhuggar verk
 
06:15 i fårhagen och inga nya lamm hade kommit! sen blev det en lång kaffe frukost innan det bar i väg till Styrsö.
På väg till Styrsö vårdcentral träffade jag på vår biodlar mentor Lennart. Det var kul att se honom - han släpade stora stockar av ask som skulle bli till nästa års ved. I Lennarts trädgård finns de mest fantastiska ved "rundlar". Perfekt staplad ved i stora cirkelformade högar. Dom har säker ett namn - ett jag inte känner till. Snyggt är det i alla fall. Han hade ännu inte tittat på sina bin - kylan är tuff för bin just nu. Hoppas maten räcker för våra små skyddslingar. Idag åt jag lunch på språkcafét på Esperantoplatsen - ett väldigt trevligt fik med en god lunchbuffét. Det finns en känsla av hemtrevnad där.
Till vår egen middag provade jag ett Rawfood recept som blev otroligt gott och snyggt. Rödbetor, morötter, avocado, pistagenötter rivet och mixat och kryddat med salt,citron och dijonsenap. Jättegott - men i vårt hus serverades det som tillbehör till goda korvar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0