22 Mars - En fisk på huvudet

Fredag är antingen en dag för lugn, koncentration och skapande process eller en splittrad dag. Idag har det varit en splittrad dag. Mittemellan två arbetsmöten är det tid för keramik.
Idag har jag ägnat tiden till glasyr - det är svårt. Jag hade några färdiga saker som jag exprimenterat med och det blev bra! Blank turkos och blank citrusgul blir på den mellanmörka leran en riktigt bra kombination. Den gula på den turkosa ger en snygg yta och läcker färgblandning. Denna erfarenhet har jag jobbat med idag - på ett ringlat genombrutet fat. Inte helt enkelt att glasera bra. Med andra spännande och jag kommer att få vänta två veckor innan jag vet om jag blir nöjd, för nästa fredag är långfredag.
Mina keramik kompisar hade också en lyckad glasyrbrännining. Charlotta skålar och Helenas krukor var jättefina. Mias små skulpterade huvuden var fantastiska - mannen med fisken på huvudet är så fin. Tänk vad vi kan....fastän vi inte är keramiker utan en blandning av all sköns proffesioner och personer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0