24 Mars - Suyo Long

Pluggbox - en bra uppfinning
 
Stor omplanteringsdag - och ner med nya föer. Idag har jag skolat om tomater och Tagetes. I fröboxen har jag petat ner olika sorters gurkor bland dem vår favorit gurka - den taggiga Suyo Long. Det en gurka med en härlig smak - lite söt gurkaktig. Jag har också satsat på lite udda varianter ormmelon/gurka och melongurka. Sen var det ner med blomkålsfröer - det är nog den enda kålsort jag skall satsa på i år. Erfarenheterna säger att det är kållarverna som vinner kampen.
Solen har värmt idag också så en stund i fårhagen var en av dagens riktiga godstunder. Pnuttan och dom små lammen - Pär och Elvira - fick komma ut en stund. Det blev inte så bra Pnuttan anföll de andra tackorna som just nu är så nyfikna och lammsugna. Det slutade med att den lilla familjen fick vara i huset men med ett lite större utrymme att skutta på. Pär och Elvira har mycket spring och skutt i sina små ben. I fårhagen passade jag på att ta lite björkris som nu är pyntat med fina ägg - en utmaning för Love-katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0