25 Mars - Fasta och frossa

Azorerna vatten
 
Ikväll var det intressant tema på Vetenskapens värld - det handlade om fasta. Om hur en kalorifattig kost kan förbättra vår hälsa. Det är lite spännande. Jag har fastat en del och jag blir påmind om hur nöjd man känner sig efter en fasta - hur ren och lätt känsla det finns i kroppen. Fastan är också en utmaning rent själsligt man prövar sig, man testar både sin karaktär och uthållighet, kanske skulle jag ha en liten fasteperiod när vårvärmen kommer - experimentet i programmet var i  dagar - men då var det en, i princip, ren vatten fasta. En Miso soppa var den enda näring man fick.
Idag har Olle bjudit på raggmunk med kassler - det gör han otroligt gott - dagens höjdpunkt. Räknas nog inte till fasta utan snarare frossa!
Mitt senaste garnfärgar experiment var en trist historia - det hände ingeting mer än att garnet luktade gran. Så kan det vara - behållningen var då att få en gran insamlingspromenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0