3 Mars - Eld och bröd

 
Brödbak på en söndag - har varit en härlig samvaro och ett gott samarbete mellan min man Olle, min vän Anna och mig. Det blev guldkant med ett besök av Vivan innan hon skulle på Göteborgsoperans "Tristan och Isolde" - att komma fin klädd med svart kappa till ett storbak det är modigt! Lagom till fikat hade vi bjudit in Nisse som fick dela provsmakning  av mjukt bröd, knäckebröd och till det ostar och goda viner.
Det mjuka brödet var ett recept som Anna hittat i boken som heter ungefär "från Tistlarna till Böttö" brödet var i alla fall Kössöbröd - lite grövre brödkakor. Knäckebrödet var ett recept från en av mina matförebilder Anna Bergenström.
Vi har haft roligt och trevligt och brödet smakade gott - en härlig dag på Vrångöhusets bakstuga. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0