30 Mars - Lamm enligt NT

Pär och Elvira - 10 dagar
 
Gamal Ulla har lammat! Två supersöta svarta baggelamm med lite vita fläckar här och var. Ulrika som träffade dom först lät sig inspireras av påsken och döpte dom till Matteus och Markus.
Dagens promenader har gått via fårhagen och bigården - i bigården var det lugnt. Bina sitter fortfarande i klot och det finns mat i ramarna vid klotet. Bra - men nu gäller det att hänga med om det blir varmt. I fårhagen känns det betydligt tryggare - Pär och Elvira kan lugn vila i solen.
Idag på påskafton så skall vi äta lamm som jag gravat enligt konstens alla regler och sen har det stekt i ugn på låg temperatur över natten - spännande!
Förra påsken tror jag att jag tog det första doppet - påsken låg senare det året. Påskbad i år känns inte jättelockande när det fortfarande ligger snö och is kvar. Jag sparar badet till lite senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0