31 Mars - Ejdrars språk

Dags att leta den lilla cerisa blomman
 
Den första morgonen med riktig känsla för vår och liv! Efter att väckt ett gäng sömniga tackor klockan 7:00 när det efter sommartidsförändring klockan bara är 6:00 var härligt. Dom ville inte riktigt vakna eller åtminstone inte resa på sig för att gå ut.
När jag kom hem blev det en ljuvlig timme på verandan - kaffe och tystnad - ejderhanarna och duvorna turades om att hoa...eller vad det nu är dom gör. I den stunden tänkte jag på att det finns inga skrivtecken - inga bokstäver - med vilka jag skulle kunna skriva hur ejdrarna låter. Dom har sitt eget läte och språk så långt bort från vårt.
Nåväl...dagen förflöt med lite trädgård ... Olle krattade och jag fixade i "kattkammaren" . Alla pelagoner hade fått löss när jag tog in dem i höstas, så i år blev det den stora pelagonslakten.
Samma år vi flyttade ihop så köpte vi ett gäng pelagoner - vanliga röda standardvarianter - från Christian på Donsö. Dom har levt ett långt liv till nu - 12 år. Vi får se om de sista sticklingarna kommer att överleva.
Eftermiddagen blev sol och vitt vin på sydsidan - tankarna fick flyga fritt och solen sken på näsan ( övriga mig) så nu börjar näsryggen bli sitt vår- och sommar jag. Härlig tid!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0