4 Mars - Morgonljus och frukostbröd

Gårdagens bak - Kössökakor
 
Vad skönt det är att vakna med ljuset - det har hänt så mycket med ljuset nu de senaste dagarna. Det är ljust när man vaknar och ljust när man kommer från arbetet i stan. Det handlar naturligtvis också om att det varit klart väder. Det är en synlig soluppgång och vacker skymning med solen ner i massor av glödande strålar.
I morse steg jag upp 7 och hade en skön morgonstund - jag är lite sugen på att börja med morgonpromenad - men jag är lite frusen och i morse var det frostigt ute. Annars är morgonpromenad eller träningsrunda på morgonen något jag kan längta till. Springa en vända - ett dopp i havet (över +7 grader) - och sen morgonkaffe. Det kan knappast bli bättre. Snart så..kan jag pröva det konceptet. Lite mer sol, lite bättre kondition och styrka så är jag där.
Vi har flyttat basubadet till idag (måndag) och efter bastun skall jag ge mig själv en skön ansiktsmask - det är skönt och välgörande för hud och själ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0