5 Mars - Ensam trana

Till morgonkaffet upptäckte jag att Monika och Rikard hade lagt ut sina bilder från Sydamerika resan. Vilka bilder och vilket äventyr - nu längtar jag till att få träffa dem och höra dem berätta allt det dom inte skrivit i sin reseblogg.
Den första tranan har anlänt till Hornborgarsjön och här väntar vi på strandskatan. Den tranan måste känna sig lite ensam... var är dom andra? Idag tutaade ett par svanar när dom passerade ...eller kanske var det gäss?!
Innan jag satte mig för att skriva tittade jag ett par minuter på Marika Carlsson - hon verkar vara en kvinna med varm humor och en härlig syn på sina erfarenheter från livets möten och upplevelser .
Jag kan nog tänka mig att se hennes föreställning.
I min fröbox har dom små Tagetesen tittat upp - allihop på en fin rad!
Heja Tagetes

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0