7 Mars - Från vassfält till strandäng

Snart fäller dom bladen
 
Lovekatten är en snäll och gosig misse - idag var det dags att vaccinera honom och han var exemplarisk på resan med cykel, båt och spårvagn. Hans lilla problem är att han är en latmask när det gäller att hålla ordning på pälsen så nu blir det fläckvis rakning. Så kan det va!
Idag har varit den första dagen då jag insett att lammning närmar sig - Anja bäddade lite och sträkte på halsen, Ulla låg och sträkte hals hon med. Det är spännande och roligt men också en del jobb. När jag kom till fårhuset idag så hade Nisse, Vivan och Olle slagit i storst sett hela vassfältet. Olle pratade igår om hur fint det blev och jag kunde inte föreställa mig förrän jag kom till fårhuset - det var otroligt fint, det kommer att bli en strandäng! Fåren kommer att kunna mumsa vass skott och gräs och örter får en chans att etablera sig.
Våra får bor kungligt i ett fint hus med utsikt över Vinga fyr och tänk nu har dom också fått en äng där lammen kan köra sina race! Här skall Plura och kanske Agnes få gå och beta i sommar så det håller sig fint - och jag får sällskap i mitt fårhage odlande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0