8 Mars - Kvinnodag

Tack för denna påminnelse
 
Idag på internationella kvinnodagen började jag dagen i stan med ett cappucino på Cigarren och där träffade jag på Rikard. Det var en kul överraskning - vi han bara prata några ord men bestämde att så fort lammen börja komma så tar dom en tur ut till Vrångö.
Nästa överaskning var en stilla påminnelse av vad våra statyer och skulpturer i staden föreställer  - män, män och män och någon enstaka kvinna som Karin Boye vid stadsbiblioteket. Någon har visat på det genom att täcka över skulpturen/bysten med en säck prydd av en bild av Astrid Lindgren. Denna sorts protester eller påminnelser är i min smak. Tack du/ni som tänkt.
På vägen hem mötte jag Kia - ett trevligt sällskap med lätt till skratt förgyller vägen hem - en god kvinna på kvinnodagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0