10 Maj - Fårskinn i vacker gråskala

 
Nu har fårfällarna från förra årets lamm kommit - det är som julafton. Jag ställde till med en lite cocktail  prissättnings party med Nisse och Vivan. Fällarna är olika och alla är så fina lockiga och blanka eller matta mjuka och täta.
Idag har drivbänken kommit på plats och i den har jag planterat ut fänkål och sått en rad med en salladsmix orient. Bredvid blev det två rader korriander - en krydda jag inte alls kom överens med vid första mötena. Jag tycket den smakade och luktade förfärligt - men nu.... mmm gott gott. Jag undrar vad förändringen bestod av?
Efter middagen var jag inne en sväng hos katterna Asta och Sally, för att göra tillvaron lite mer spännande tog jag med en påse (stor som en säck) så att dom kunde ha något kul att undersöka - Asta gick in direkt men Sally var nyfiken med en liten skräckblandad förtjusning. Påsen fick vara kvar så nu har dom en spännande kväll.

Kommentarer
Postat av: ULRIKA

Så fina fällar!...och jag längtar lite hem...vill också ha en prissättningscoctail!! En spännande kväll för katterna tackar jag speciellt för. Idag har vi gått hela Central Park i krokar...från fina gatorna upp till Harlem. Soligt och varmt...och jag har drabbats av sen "Jet-lag". I kväll är jag så trött så jag vet inte ens om ´jag kommer utanför hotellrummet. Göran är ute och shoppar...och jag läser blogg...:-)

Svar: Vi kan sätt nytt pris på en fäll och ta en lite coctail när du kommer hem!
Christina Sjödahl

2013-05-10 @ 23:54:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0