15 Maj - Kraftfoder till alla

Love bland bladen
 
Idag har det kommit kraftfoder både till fåren och till oss. En leverans med fårpellets från Lantmännen på 600 kg skall räcka över sommaren och förhoppningsvis en bit in på hösten. Fåren behöver ju egentligen inte kraftfoder på sommarbetet men eftersom vi har så stora och ganska svårtillgängliga markområden som dom betar så känns det bra att kalla in dom med kraftfoder för att se att ingen är skadad.
Vi människor har också fått foder - en så där trevlig leverans från Hedensborgs ekologiska. Inför sommaren har jag laddat med massor av nötter och frön , cashew, hasselnöt, valnöt, sesamfrö,solrosfrö,linfrö och pumpakärnor och helt bovete. Jag vill gärna lära mig att använda bovete lite mer - så det blir att läsa på.
Jag funderar starkt på att göra en raw food detox nästa vecka - så att jag kan njuta ordenligt av den kommande Irlands semestern. mmm tål att fundera och motivera sig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0