16 Maj - Sol, salt och slån

 
Sommar och salta bad! Yes..idag har det varit sommarvärme och jag kunde inte motstå vattnet. Jag tog ett dopp efter att matat dom små i fårhagen (som inte längre är så små). Nisse och Vivan hade mätt till 11 grader och det var helt ljuvligt - friskt utan att du fryser tårna av dig! Efter ett sådant dopp så rinner allt av och jag känner mig som en ny kvinna - stressen försvinner - dofter kommer och jag ser klarare! å det bara av ett dopp i saltvatten.
Idag har jag fått ut alla dom udda gurk/melonsorterna i växthuset och planterat pumpor och majs i fårhagenodlingen. När jag kom dit för kvällsmatningen var det något litet odjur som ryckt upp två plantor - lammungar! Jag fick täcka med tyg på sidorna så att dom inte skulle se det gröna goda. Kreativa finssmakare!
En riktigt härlig och varm dag´och bäst av allt båten startade! Den gamla motorn tuffade på så fint.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0