2 Maj - Havtorn

 
Jag trodde jag skull kunna cykla idag - men jag var för feg. Grå moln över fastland och vind gjorde att det fick bli buss till Frölunda. Det har varit en dag excelvärlden och siffrornas värld tillsammans med konsulten Kalle. Det blev änså lite får och lamm snack med Mats på Brännö - dom hade fått fyrlingar som klarade sig - kul. Han hade också köpt en fårtransport båt - bra att veta!
Ikväll har jag förbrett mat till mor och far med gäster som kommer till ön i morgon. Jag har använt havtornsbären från i höstas och gjort en havtornspanacotta - gott gott. Havtorn är ett otroligt nyttigt bär massor av c-vitamin och säker annat nyttigt med. Dom är också vackra på busken och busken i sig är lite olivträdslik - alltså mycket snygg.
På sensommaren när dom är mogna gäller det att plocka - skatorna gillar också havtorn. Förra säsongen blev det dock så mycket att det räckte till alla som ville ha. Kul att dela med sig av egna nyttigheter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0