20 Maj - Eva och Mustapha

Egna tovade alster från kursen på Nääs
 
En händelserik och kreativ helg följs upp av en lugn arbetsmåndag - ganska skönt. Men det är ju konstigt att när jag utrustar mig med regnkappa och gummistövlar så lyckas jag undvika alla regnskurar och befinna mig ute när det är som varmast och soligast. ja ja så har det vrait idag.
Efter arbetsdagen slut så gick jag till Eggers för att möta Eva - en tidigare kollega som också blivit en vän. Vi arbetade tillsammans i Barns rättigheter projektet. När jag satt där och väntade fick jag syn på Mustapha - det var roligtt att se honom han var sig lik - sen kom Eva och även hon blev glad att se Mustapha - dom har också jobbat tillsammann - men i en annan tid. Socialarbetarvärlden är inte stor.
Det var väldigt roligt att träffa Eva - som bland annat prat också delade med sig från sin resa med Angeredsteatern till Ethiopien där dom besökt en cirkusskola för barn. Evas engagemang smittar - kanske kan jag göra något för dom när dom kommer till Sverige i augusti.....tål att tänka på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0