24 Maj - Grillgris

Nu är den överblommad....
 
Nu får jag hjälp att skiva - katt i knät!
Ibland är han extremt kärvänlig och vill ha all tid han kan få med klapp och mys. Det är härligt med en sån tillgivenhet - en gåva att var älskad av sin katt (lite god mat hjälper det på vägen) God mat har vi gett oss bra förutsättningar för genom att hämta sommarens kött på Kompostbutiken. Nu hade dom grill-låda med gris. Det är ju tillsammans med kyckling det vanligaste grillköttet i det här huset. Jag har börjat att gå från marinader till att efterpensla med någon form av glaze - det känns lite hälsosammare. Inte så mycket brända oljor och bränt sött.
 
På vägen hem missade vi båte tillsammans med Nisse och Vivan vilket blev till en trevlig samvora istället.
Just nu så hinner jag inte med vad som händer utomhus - det blommar och blommar över...växer så det knakar och jag har lite panik över att få sista fröerna och plantorna i jorden - till helgen ....då skall jag njua av att sätt fingrarna i jorden och båten i sjön.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0