26 Maj - Båten i sjön och fåren på sommarbete

Naturen själv är bästa designern
 
Sommarbete! Åhhhh vad dom har längtat!
Båten i sjön - Åhhhh vad vi har längtat!
Den här lördagen innehåller massor av sommar grejor - vi började med att sjösätta vår lilla Gullholmen snipa och allt funkade - trodde vi - nu är det något fel med kylvattnet - skit oxå.
Sen var det dags att ta tackor och lamm till sommarbete och det alltid ett äventyr - massa galna tackor som vet att det vänta gott bete på Vingen och dubbelt så många lamm som inte vet vart dom ska! Bäddat för kaos. Förra året slutade det med att tackorna drog iväg och vi fick transportera 17 lamm med moped. I år gick det betydligt bättre men en rusningar och galopp - jag la mig raklång (dock utan att slå mig) och blev blöt men vi fick med alla utan Gunnar och två kompisar till honom. Annika fick in dom i hagen - pust. När tackorna var på plats lyckades Annika, Olle, Vivan, Göran och jag få in dom tre små stressade lammen i huset och sen - kreativa som vi är - stopppade vi dom i vattentunnan - där dom tryggt rullade ihop sig med varandra - och lastade tunnan på Görans moppe och ut med dom på bete. Yiiippiiii alla på sommarbete.
Lite vin på altanen hos Göran och Ulrika fullbordade en försommar -sommar dag! ( i morgon skall jag bada)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0