4 Maj - Bastu nystart

En chock kall dag! Jag hade av något skäl förväntat mig en dag då jag kunde fortsätta med att fixa i växthuset - men nej - så svinkallt att jag fick gå in. Det fanns ju en del plantor som behövde komma ur sin pluggbox innomhus också, det var ingen brist på arbete men jag ville ju vara ute!
Mamma och pappa med vänner gav sig iväg redan med 10-båten. Vi har haft en trevlig samvaro och det var kul att få skicka med Hasse några Choklat cherry planor för det är verkligen en god tomat. Jag hörde mig för om pappas tomat odling och den tar sig framåt - det var dags för omplantering. Han har ju lite mer tid eftersom de plantorna skall vara ute.
Det har också varit nystart av bastun idag - vi tog en sväng och pratade med Christer som eldade tunnan. Vi hade inte riktigt fattat konceptet men det var lite folk som kom och bastade. Trevligt - dom hade mätt temperaturen i havet - 7 grader - ja, det var kallt när jag tog mitt premiärdopp.
Lovekatten har visat att han har en del bondkatt i sig och smaskat i sig en rejält tjock mus idag! Duktigt och lite äckligt - han får ligga på stolen ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0