7 Maj - Koko kooko koko

Tulpaner är vackrast där dom inte skall växa
 
Åhhh vad jag gillar att kunna cykla till jobb eller annat - jag måste bli bättre på det. Idag har jag jobbat västerut och då är ju cykel det bästa färdmedlet. Det var en halv arbetsdag idag sen blev det arbetsdag hemma - en sån där dag man inte vill vara utan. Sol och glittrande hav. Ut till biodlingen där det pågår spännande utveckling. det är roligt och intressant att se hur olika samhällena är det ena samhället är storrt men just nu ser det ut som om den drottningen lägger ägg lite sporadiskt i det andra samhället ser det jut att vara en drottning som lägger i samlat område - vilket är bättre. I båda samhällen fanns larver i olika stadier och massa pollen. Bin samlar pollen så att det samlas som byxor - pollenbyxor - och gula pollenbyxor är ju det vi ser oftast men idag såg jag en del klarblå pollenbrallor! Undrar vad det är - kan det vara scilla?
Sen gol göken, sen hittade jag fina vrakpinnar, sen lyckades jag att dra igång bensinaggregatet på ett ryck för Nisse och Vivan och sen satte vi potatisen. Vilken dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0