9 Maj - Nässlor

 
Stora nässelplockare dagen - eller ja plocka så att jag kan förvälla och få ett par nässelsoppor eller pesto till höst och vinter. Samlandet börjar redan! Jag gick en härlig svång i lite lätt duggregn och plockade en del nässlor. Det där med att samla och plocka ligger ju för mig - det väcker ett lätt igenkännande behag. Så här har vi människor gått förr och samlat örter, bär, blad och rötter alltid - det ligger i våra kroppar och finns i vårt psyke.
Äntligen har Grynet blivit klippt. Vi klippte henne under eftermiddagen och det var inte lätt - en stor, smutlig och fet fårull är inte lätt att tas med. Men nu ser hon ut som en skär gris! och konstigt nog känns det bättre och det tror jag hon tycker också.
Aftonen har jag delvis delat med katterna Axelsson - Asta och Sally. Deras människor, Ulrika och Göran, är i New York och roar sig. Asta och Sally har fått lite mat och sällskap. När jag kom in till Olle så var det dag att smaka av raw food choklad mousse - mumsigt som bara den! Dadlar, vanilj, vatten mixas och mixas sen med avocado och kakao och sötas med agavesirap om man vill. Känns så nytänkande och så bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0