29 Augusti - 1 September - Hösten kommer

 
.
......med stormsteg. Idag har det varit den första hela höstdage med tuffa vindar och överfallasregn. Men positiv prognos hos SMHI's vädergudar säger mer sol. Jag tror att det är 18-19 grader i vattnet fortfarande - jag tog ett dopp i går morse och det var som vanligt ett skönt sätt att vakna på.
Hela helgen har gått i marmeladens tecken. Jag har kokat marmelad till Gullholmens julmarknad - havtornsmarmelad med lite äppple, squachmarmelad med lime och kardemumma och krusbärsmarmelad med kanel, ingefära och whiskey. Kul! jag fick en gigantisk squach av Kia som kan odla grönsaker i sin jord som får mig att bli .......just det...avundsjuk! suck ..sandjord är ju bra ... till vad? ja potatis.
Men jag skall inte klaga vi har fått en kanonskörd av just potatis men också bönor, purjolök, rödbetor och lök.
Till höstens vackra detaljer hör de döende rödmaneterna - det låter hemskt men dom är som vackrast då dom går mot botten - en vacker bärnstensfärgad död. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0